navigation basket
0
0297 - 380524

Veelgestelde vragen


Onderstaand vind je een overzicht van de meest voorkomende vragen. Van hoe plaats ik een bestelling in jullie webshop, vragen over de prijzen tot het afhandelen van klachten. 


Indien jouw vraag niet voorkomt in de lijst neem dan contact met ons op, wij staan je graag te woord, info@tuineninfra.nl of telefonisch 0297-380524.


Vragen over het maken van een bestelling

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1:

Plaats producten in de winkelmand:
Selecteer het product en de aantallen en plaats ze in het winkelmandje doormiddel van de button “in winkelmandje”.

Stap 2:

Bekijk uw producten in winkelmand: Ga naar winkelmandje om je bestelling te bekijken. De button winkelmand vind je bij de producten en op elke pagina bovenaan.

Hier kan je je bestelling nog aanpassen;
Aantallen wijzigen, producten verwijderen en verder winkelen.

Stap 3:

Geef aan hoe je wilt betalen:

Via Ideal
Achteraf betalen (+ € 3,95), u ontvangt een factuur bij uw bestelling.

Stap 4:

Klik op de button “gegevens invullen”:
Vul je gegevens in en maak eventueel automatisch een account aan.

Stap 5:

Bestelling definitief maken: Klik op “Bestelling plaatsen”.

Stap 6:

Betaling afronden:
Betaling via Ideal, je komt in een beveiligde betaalomgeving
Je bestelling is een feit, wij gaan meteen voor je aan de slag!
Heb je gekozen voor betalen achteraf, hou dan rekening met de betalingstermijn van 14 dagen.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Net wat besteld en blijk je het verkeerde besteld te hebben, dat kan iedereen overkomen.

Neem direct contact met ons op en we lossen het samen met je op, info@tuineninfra.nl of via telefoonnummer 0297-380524 of 06-52578974.


Vragen over bezorgen

Hoe worden je bestelde artikelen verpakt?

Je bestelling wordt met de grootste zorg verpakt en gecontroleerd voordat het wordt aangeboden aan de transporteur. 

Wij verpakken je bestelling in een stevige kartonnen doos met eventueel opvulmateriaal bij kwetsbare producten.

Lengte-materiaal zoals koperen of PVC buizen van 4 of 5 meter worden in bundels verpakt. Kwetsbare lengte-materialen, zoals zinken HWA buizen, worden verpakt in een stevige koker. 

Zware materialen worden op pallet geleverd, machinaal gesealed en gefixeerd op de pallet om verschuiven tegen te gaan.

 

 

 

Hoe worden zware of lange materialen afgeleverd?

Het kan voorkomen dat je bestelling op een pallet wordt afgeleverd. Dit gebeurd alleen bij grotere aantallen, of bij zware artikelen. Voor de pallet worden geen kosten gerekend. Lege pallets kunnen niet retour gehaald worden, je dient deze zelf af te voeren.

Alle palletzendingen worden machinaal geseald en gefixeerd op de pallet om schuiven te voorkomen.

Lengte-materialen, zoals afvoerbuizen, worden rond uiteinden geseald en in handzame bundels aangeleverd. 

Toevoerbuizen, zoals koperen buizen, worden rondom de uiteinden volledig geseald zodat de binnenzijde van de buizen niet kan vervuilen.

De transporteur heeft opdracht de bestelling tot de voordeur te bezorgen, maar in overleg en met assistentie zal hij doorgaans bereid zijn de goederen op de juiste plaats te brengen, bijvoorbeeld in de tuin of naar een opslagplaats binnen redelijke loopafstand.

Hoe lang is de levertijd?

Tuin & Infra levert binnen 24 uur op ieder adres binnen Nederland, uitgezonderd de Waddeneilanden en Zeeuws-Vlaanderen

Door onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat onze voorraad niet toereikend is. In dat geval krijg je hiervan dezelfde dag bericht per email met daarin de verwachte leverdatum. Het is mogelijk op verzoek vast een deellevering te ontvangen.


Vragen over de prijzen

Zijn de prijzen incl. BTW?

Ja, al onze prijzen zijn inclusief BTW.

Is er een minimaal orderbedrag?

Iedere bestelling is welkom. Tuin en Infra heeft geen minimaal orderbedrag.

Worden er verzendkosten berekend?

Tuin & Infra berekent geen verzendkosten, ongeacht de bestelling. Dit betekent dat ook kleine orders zonder extra kosten bij je worden afgeleverd.

Indien je lengte-materiaal bestelt, bijvoorbeeld buizen van 5 mtr, worden hiervoor dus ook geen verzendkosten berekend!

Voor bestellingen met zware materialen, die eventueel op pallet(s) worden afgeleverd, worden geen extra verzendkosten gevraagd.

Het kan voorkomen dat je bestelling op een pallet wordt afgeleverd. Dit gebeurd alleen bij grotere aantallen of bij zware artikelen. Voor de pallet(s) worden geen kosten berekend. Lege pallets kunnen niet retour gehaald worden, je dient deze zelf af te voeren.


Vragen over afrekenen

Kan ik ook achteraf betalen na ontvangst van de bestelling?

Ja, je hebt bij het afrekenen de mogelijkheid om te kiezen voor betaling achteraf. Je ontvangt dan een factuur bij je bestelling. De betaaltermijn bij betaling achteraf is 14 dagen. Er worden voor achteraf betalen € 3,95 kosten berekend.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

De betalingsmogelijkheden zijn:

  • Via Ideal
  • Via Bancontact
  • Achteraf betalen (+ € 3,95), u ontvangt een factuur bij uw bestelling

Vragen over retour sturen

Hoe lang is mijn bedenktijd?

Wij hanteren een bedenktijd van 14 dagen. Dat betekent dat je binnen de zichttermijn van 14 dagen je bestelde artikelen mag retourneren. Deze termijn gaat in op het moment dat alle artikelen uit de bestelling
geleverd zijn. Lees meer over retourneren en ruilen


Vragen over klachtenafhandeling

Ik heb een klacht, hoe meld ik dat?

Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Heb je toch een klacht of ben je het ergens niet mee eens? Meld ons dat zo snel mogelijk. Wij luisteren naar je en zorgen voor een oplossing.

Jouw bestelling wordt met de grootste zorg verstuurd, mocht het toch gebeuren dat de bestelling beschadigd is meld dat dan graag zo spoedig mogelijk, je hebt maximaal twee maanden de tijd om dit te melden. Stuur eventueel foto’s mee van de schade.

Mail naar klachten@tuinenifra.nl en vermeld in je mail de aard van de klacht, het nummer van de bestelling en uw contactgegevens.
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie via de mail of telefonisch om de klacht af te handelen.

"Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 


Vragen over privacybeleid

Hoe worden mijn gegevens bewaard?

Privacy van jouw gegevens vinden wij ook belangrijk. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt zonder dat wij je daar eerst toestemming voor vragen, je hebt als klant het recht op inzage en wijziging van je gegevens.

Onze bedrijfsgegevens:
Mercator Technische groothandel B.V.
https://www.tuineninfra.nl
Inschrijfnummer KvK: 61577316
BTW-nummer: 8543.99.173.B.01

Bij jouw bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch alleen je IP-adres en niet je e-mailadres.

Bij een bezoek aan onze website bewaren wij:
• Je domeinnaam, maar niet je e-mailadres als je een bezoek brengt aan onze webpagina;
• Je e-mailadres als je een vraag plaatst op deze website;
• Je e-mailadres als je dit aan ons communiceert;
• De domeinnaam van andere sites die u geraadpleegd heeft om naar onze site te gaan;
• Alle informatie met betrekking tot de pagina’s die u op onze site geraadpleegd hebt;
• Alle informatie die u vrijwillig verstrekt heeft (aanmaken account).

De informatie die wij bewaren wordt gebruikt om:
• Uw bestelling af te handelen en wordt daarna verwijderd.
• De inhoud van onze website te verbeteren.

De persoonlijke informatie wordt alleen intern gebruikt voor het tot stand brengen van de overeenkomst, voor een snelle en veilige afhandeling van de bestelling en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.

Postadres
Wij gebruiken je postadres alleen voor het verzenden van informatie die je hebt aangevraagd.

Telefoonnummer
Wij gebruiken jouw telefoonnummer niet voor commerciële doeleinden.


Vragen over garantie

Heb ik garantie op geleverde artikelen?

Op de geleverde artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie.

Mocht je aanspraak willen maken op deze garantie omdat het product niet goed functioneert kan je contact opnemen met onze klanten service:

Telefonisch: 0297-380524 van ma-vrij.: 08.30-17.00 uur.
Email: info@tuineninfra.nl

Sluit venster


Laat hier een beoordeling achter